fredag 25 januari 2013

Fredag.....dvs....göra rent hus

Kylan håller i sej, utanför i morse hade vi -18, men nu ska det visst ge sej.
I kväll ska jag se en film, som jag sett en gång för många år sedan "Våra bästa år", i rollerna ser vi Barbara Streisand & Robert Redford. Fick en riktig nostalgi tripp, kom ihåg vilka jag sett filmen med, hur vi åkte in till Sthlm, i Ingrids bil....men var fanns dom idag??? Letade och fann "Åsami" eller Rose-Marie som hon egentligen heter. Pratade bort en bra stund, med gamla goda minnen, men hon kom inte ihåg filmen lika bra som jag, men skulle se den, då kanske hon minns. Kanske vi kan ses framöver, för det vore himla skoj.

I Falun åker dom skidor fast det är så kallt, vore det mildare skulle vi åka in, men det går bra att åka alla loppen i soffan...
Allt för idag.....nu är det tydligen åtgärdat med bloggen....

2 kommentarer:

  1. berith o karl-erik26 januari 2013 kl. 02:56

    Hej. Visst var den bra. Robert Redford, jãttesnygg o Barbra Streisand fulsnygg. I onåd-torsd var vi till Åland igen. Ibland blir det tätt på,given. Dessemellan går det massor av år. Det var Mats som ville att vi skulle hänga med honom o Harriet. Sen kom Karin Bäck från Nornäs med oxå. Det var Lars kristerz som spelade. Mats kusin Torbjörn spelar keabord o sjunger. Det var trevligt.

    SvaraRadera
  2. Barbra Streisand har så underbar röst jag och Leif har så mycket minnen med henne!! <3 Ljuvligt höra musiken i bakgrunden. Ska plocka fram lite gammal musik och drömma mig tillbaka.

    SvaraRadera