söndag 3 februari 2013

Lite av varje...

Kommer mej inte för att skriva, dagarna bara går sin gilla gång, det händer inte mycket, & de´är väl bra egentligen. Lennart fick svar på sina prover och det svaret sa inte så mycket, nya prover om ett par månader, han mår bra enl. han själv....men han skulle ALDRIG säga något annat.
Gun-Britt & jag var på sta´n i fredags, för att titta i lite affärer, men det blev inget köpt, syrran tyckte vi lika gärna kunde gått ner till Emaus, då vet ni , de´var ett uselt utbud, men det är kanske så , innan det nya ska in & det gamla ut.
Vi gick till Almas Bageri, G-B köpte "smarrigt" fikabröd, jag en påse saffransskorpor,
( på det tar man lite hemlagad limon curd.....himmelskt)
En liten stund senare kom Astrid & Vilgot, det var ett möte som Sussie skulle på, så G-B skulle passa ett litet tag. Astrid visade vad hon varit med om och allt var bara bra.
Vilgot räknade kaffebrödet i korgen... det blev en skiva över....vems var det???
Han var tvungen att fråga Leif, om inte han skulle ta den, så kan jag ta den tyckte Vilgot...härlig unge.

Nu börjar det här med att "tycka om, inte tycka om".Ja det var väl så då där.
Men jag/vi tyckte nog att Yohio var bäst, nu får vi se hur fortsättningen blir.
Lennart tyckte Jay-Jay var ok, men den kom visst på 8:e plats.
Efter detta ser jag "Lögnen" som jag då ser alla veckans avsnitt, lite rörig serie, med ändå sevärd.
Bakade pajer, har inte provat hur det går att göra små, kan använda dom till både desserter & förrätter.


Vi åt INTE upp alla.....fyllda med lite spenat,räkor,färskost,ägg & grädde...gott.
Utanför skiner solen & här sitter jag, Lennart åker skidor från soffan....
Allt för idag....bay,bay...

3 kommentarer:

  1. Haha...tur nån motionerar ;)

    Jag sa att ju att jag mådde bra iförrgår och det gör jag väl eg fortfarande men efter samtalet i fredags fick jag akut ont i öronen och idag var jag till vc. Nu sitter jag med en tamponad i vardera öra och hör absolut nada. Remiss till öronmott i morgon och förhoppningsvis blir jag av med tussarna i örat. Ringer i morrn för up-date

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag och Leif tittade inte på Melodifestivalen vi såg en sån bra och gripande film på 7:an mycket sevärd!!! Richard Gere huvudroll och hans hund. De små bakverken ser smarriga ut!! Kramis.

    SvaraRadera
  3. Godsaker :-) .. inget som passar damerna?.. Kan ni inte komna ner till oss o shoppa loss då?.. Och skulle ni inte hitta nåt i stan, dvs Stockholm, så finns tusen möjligheter till fika både här o där ;-)
    Kramis!

    SvaraRadera