tisdag 11 september 2012

Tandläkarbesök m m...

Det är blåsigt idag....men solen syns lite, mellan molntapparna.
Igår var det en del att göra. Eftersom Leif inte kunde köra bil, när det var dags att handla & Gun- Britt hade ledig måndag, så hjälpte jag till med det. Leif har ju ont, men  en nypa frisk luft, ville han hämta bara utanför dörren & byta lite tankar med en granne. Ja, jag säger bara de´...tur i oturen hade han.
Fick lov att "sno" mej lite , för Lennart ska in till Falun med hörapparaten, det ordnar de medans han väntar. Men sen ska han till tandläkar´n har haft ont i en hörntand, några dagar, kl 16, fick han en akuttid. På det skulle han spela....& det gick bra.
Men det är dyrt att rotfylla.....6.901 kr det är ju inte klokt.


Det var ju ingen snäll bild på vår tandläkare...som dessutom är en kvinna
Om vädret är bra till helgen, blir det bärplockning...utan Leif, men  i skogarna runt Nybonäs. Behöver inte så mycket, men bra att ha i frysen och skönt att komma ut i skogen. Har inget större besvär med mitt hö. ben.

5 kommentarer:

  1. Hon blir nog härdad vår Doris

    Dyrt med tänder..hua..

    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. joo... läs mailen :)
      pappa med...
      Kram igen

      Radera
  2. Hu då va dyrt.När jag fick ont i min tand o fick dra ut den sa tandl att tanden bredvid var det lite var i kanten på roten så jag vet vad som väntas.Både pina o pengar.

    SvaraRadera
  3. Det var svettigt men de är bra att ha!! Tack för senast! Kramis

    SvaraRadera
  4. Fy f....n va dyrt för en rotfyllning!

    SvaraRadera