måndag 17 september 2012

Nostalgi......

Hörde på radion att det är  30 år sedan, det var HETA LINJEN...kommer ihåg hur det var då, mycket svårt att komma fram på telefon, flickorna hade tagit den i beslag.
Vi fick sätta på ett lås en tid, för den var aldrig LEDIG. Ja, det var tider det.
Men idag har vi FB & twitter. Men jag kände för att skriva ner det här, tänk att det är så länge sen, & det känns som igår, va fort åren går.

 
Så här såg telefonen ut, ingen nummerpresentatör, det var bara att svara. Men när låset var på svårt att slå 90000, som var larmnummret då.
 
 
 
Har ett underbart väder, fast i morse regnade det. Varit ner på stan med jackan, den kan vara klar till helgen.

5 kommentarer:

  1. Haha...Vilka tider det var :)
    Och så enerverande...jag hade blitt tokig men så tänkte man ju inte då...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. åå...ja visst ja... vi kom på hur vi skulle ringa ändå fast det var lås på
      Nu är det preskiberat så jag kan säga det ;)

      Kram igen

      Radera
  2. Tänk att allt sånt blir så nostalgiskt efter många men just då var det nog inte så kul! <3

    SvaraRadera
  3. haha!!! OM jag minns.... visste inte att det var en årsdag igår, men av en ren händelse kom jag att tänka på just heta linjen igår och jag tänkte just på det där låset Ni satte i "0an" :)

    det var ju bara att plugga i cobratelefonen så var problemet löst ;) Den låg ju till ingen nytta i brudkistan :D

    Kram!

    SvaraRadera