onsdag 20 februari 2013

Onsdag fm..

Har gått 15 min på bandet, ja det är inte så tokigt. G-B & Leif var om här igår, de provade också bandet, tyckte det var ok.
Var till tandhygienisten igår, blev 910:- fattigare, allt var klart på en timme, men visst är det "HUTLÖST" Men när jag sökte på Folktandvården, fick jag svaret att det var 4 års väntan, så länge kan man ju inte gå, när man tidigare fått bra hjälp, men då var det Värmlands län, så därför blev det privat tandläkare.
Men jag fick ett gratisprov på en ny tandkräm, smakade så där, men den rekommenderades, priset är ju också väsentligt.
På väg opp till parkeringen fick jag en "snilleblixt", gick in på "Synsam", fick en tid för synundersökning till veckan.Har varit på "Specsavers"senast, men är inte nöjd.

Såg ju Melodifestivalen i lördags, ja vad ska man säga, det måste väl finnas något bättre, men att rösta i musik, är "knepigt", smaken är som baken.....delad.
Men ett program från förra veckan var "Min sanning" med Pia Sundhagen, det var intressant, hon kunde hålla "låda".Har ni inte sett det gå in på play & se det.
Har börjat virka på en sak som kommer att ta LÅNG tid att få färdigt, men nu har jag något som är bra för"nörven"& ett bra sällskap framför TV.
Dox igår kväll var också bra, handlade om dopning, finnarna denna gång, en stilla fundering, är idrotten ren??? I morgon börjar Skid VM, hur många tror ni åker dit??
Vasaloppet går 3/3, men flera lopp går väl i veckan, det är en stor grej de´här, Katarina & Ola (Leifs barn) ska ju åka det på rätta söndagen (3 mars)
Förra veckan fyllde "lillebror" ganska många år, nästa gång blir det jämt.
Nu är det dags för en kaffetår.

2 kommentarer:

  1. berith o karl-erik22 februari 2013 kl. 08:29

    Det är jätteduktigt att gå 15 min. jag brukar gå 10 min. ja ikväll är det först "lögnen " sen lena ph, sen skavlan. Vi hörs

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat mamma... :)

    på din fråga om jag rider Mercy nu måste svaret ändå bli "nej", det vore en lögn att säga att den lilla stund jag satt går var att rida. Men målet är helt klart att göra det. Minns bara hur ont det kan göa i kroppen om man ramlar lite olyckligt. Men jag vill ochc jag ska - även om det tar tid.
    Hoppas att allt är bar med dig och pappa. Här är det lugna gatan.
    Kramisar!

    SvaraRadera