söndag 18 november 2012

Mulen söndag.....

Det var ett tag sedan jag skrev, har liksom hållt på med annat. Efter sprutan i armen känns inget & får hoppas att ingen förkylning ligger på "lur".
Ska vara borta ett tag & missar ett par TV-program, som jag gillar bl.a Downton Abbey, Så mycket bättre,Hela Sverige bakar....får kanske ta det på play, om det ligger kvar.
I veckan följde Gun-Britt med mej ut för att köpa ny baddräkt, hittade en som var helt ok på denna gamla kropp.
Pälsen är uthämtad från förvaringen, den kanske behövs längre fram.
I går (lördag) var jag till Birgit, fikade & avhandlade lite av varje. Håller på med en bok som en kvinna från Blge har skrivit, bra med tragisk, fy f-n, hur en del har haft det.
Vi var om till minneslunden, tände ljus, Bertil ligger där, samtidigt tändes ett ljus på pappas & mammas grav. Det var grått och kyligt, men ingen blåst, för ibland är det svårt att tända ljuset, det drar som attan över tunaslätten.
Sedan åkte vi runt lite, hon har ju bott här hela tiden så Birgit kan sin hembygd.
Lennart är i Mora och spelar, borta hela dan, körde ner han till mötesplatsen vid Maximteatern kl 9.30, så tidig brukar jag inte vara på lördagarna.
När jag skrivit klart ska jag fixa lite "käk" får middagsgäster (bror,syster & svåger)
det finns kort, men jag chansar inte, för då blir jag bara ARG.
Allt för denna gång.
Nu kan den inte förhandsgranska heller......varför i hela friden ska det vara så dj-t
bryter snart ihop...skitdåligt, inte att publicera heller....

3 kommentarer:

  1. Tusen Tack för jättegod mat och dryck!!! Desserten var mums och kaffet och kakan likaså lika trevligt som alltid att träffas!!

    SvaraRadera
  2. Är det för att ni kör trådlös Internet som det inte fungerar? För prova isf att koppla in med kabel direkt... Ingen idé att bli galen, fast jag om någon ska nog inte säga nåt om just det :-o ... Imorgon åker ni.... Känns det bra? Resfeber? Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej. Tackar för god middag o trevligt sällskap. Trevlig resa o grattis i förskott på födelsedagen./ Karl-Erik.. Berith hälsar.

    SvaraRadera