onsdag 19 augusti 2015

Nu har vi SOMMAR....

Har varit på väg att skriva sen ett par dagar, men kom inte till "skott" förrän i dag. Det är "lite" skillnad att ha´en dotter på så nära håll, jätteroligt är det, träffas varje dag. Monica har börjat arbeta på timmar,inget vikariat än så länge, men så är det väl.
I torsdags (13/8) tog Monica bort Wilma, en sorgens dag, hon skulle bli 14 år i höst. Var med till länsveterinären, Wilma fick somna in i förarsätet, lugnt & fint.
Monica fick besök från Kalix senare på kvällen, som säkert hjälpte henne skingra sina tankar, jag kände mej också sorgsen.
                                               Wilma sista dagen.

                                        Här har vi Alice.

Monica jobbade hela helgen. Lennart & jag var opp till Nybingsbo på söndagen, Leif var ute med sina syskon, så Gun-Britt åkte hem med oss, skulle träffa Camilla de´var nån redovisning som skulle göras.
Gun-Britt knäppte ett kort, som jag tycker blev riktigt bra. Det var ju en finfin dag.

                                         Lennart &Gun-Britt i solen.

I måndags innan solen hade blivit alltför varm, passade jag på att baka, har fått ett bakbord av Monica, det måste ju provas, det gick hur bra som helst, saknar mitt från Värmland, det blev matbröd & vetebröd. Är NÖJD.

Igår var jag med Monica till strutsfarmen, för att köpa hö till Bellman. Han finns ute i Sör Sällnäs (Lerbäcken), var inte ner till han i hagen, men va´fint det var där, vilket fint stall, toppen, Monica är mycket nöjd.
Nu har arbetet på baksidan börjat, som på framsidan gräva runt grunden, får hoppas det blir så bra som jag fantiserat om. 

                                    Monica höfterfäst vid diskbänken.
Allt för idag.                     

1 kommentar:

  1. Det är sorgligt skiljas från en vän vi har ju haft hundar och katter så vi känner med Monica. Det va så kul att ni kom upp till stugan en sväng och hälsa på så fick jag komma hem tidigare!
    Jag vet att du pratat om ditt bakbord så det va väl bra att du fick ett av Monica. Kramis

    SvaraRadera